Friday 11 November 2011

TOP TEN NOVEL MELAYU TERBAIK

salam semua..
harap anda dalam keadaan baik hendaknye.hehe..=)
pagi2 da buka laptop,xtau nk wat apa,just update blog jelah..
fiq ada wat survet tentang novel2 melayu terbaik,
disini fiq ada sediakan 10 novel melayu terbaik pilihan fiq,
kte mulakan dari carta nombor sepuluh..=)


10) Adam & Hawa - Aisya Sofea


Ain Hawani, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku. Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela.


Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata.


Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Masjidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu. Tapi tegarkah Ain?


Sejak pertemuan itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam. Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin di simpan hati tak tertanggung.


Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi.


nie muka buku die..






carta nombor 9  


Judul: Hijab Sang Pencinta
Penulis:
 Ramlee Awang Murshid
Penerbit: Alaf21
Genre: Epik Thriller
Bintang: ***1/2 (Berbaloi dijadikan koleksi peribadi)




Sinopsis RASA rindu terhadap keluarga menggamit hati Saifudin merentasi Tanah Sumatera untuk pulang ke Punggor, Tanah Melayu. Namun, kejahatan seolah-olah memburunya. Setiap langkahnya dibayangi halangan yang tak berkesudahan.
Berita kepulangannya di Tanah Melayu sampai ke pengetahuan Sultan Melaka. Kemarahan baginda kerana tidak dapat mengahwini Haryani menyebabkan dia mula menjadi buruan orang istana.
Saifudin lari ke gua. Di situlah bermulanya satu lagi keajaiban. Jasadnya berpindah merentasi hijab masa untuk sampai ke abad 21. Sekali lagi Saifudin bertemu dengan Haryani dan kisah cinta yang melangkaui masa mekar semula.
Namun, kejahatan yang senantiasa mengiringi setiap injak kakinya masih mengekori. Kali ini tebakan musuh durjana mengakibatkan sengketa yang tercetus di langit berlaku lagi.



cukuplah dulu dua novel fiq vote,sok fiq letak nombor 7,6 dan 5,jadi tunggu ek antara novel yang paling hangat di pasaran..=)

1 comments:

Juwe said...

Best crita ni tp kisah sunan ni sbnarnya trlampau panjang..harap Abg ramlee dpat buat novel love thriller spt sblum ni. Rahsia perindu dan Hatiku di harajuku is the best...

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM..
comment la cket walaupun 1 ekk
trimas semua..=)

 

PASAR BORONG NOVEL Copyright © 2010 | Designed by: Compartidisimo